Moties aangenomen in tweede kamer

Gisteren 30 november 2021 zijn in de tweede kamer, voor ons als huurders van een staanplaats, twee belangrijke moties aangenomen.

Deze moties waren ingediend door Sandra Beckerman.

De eerste motie, 32847-830, betreft een onderzoek naar roofinvesteerders die vakantieparken opkopen.
De tweede motie, 32847-831, betreft een onderzoek hoe huurders van een staanplaats een betere rechtsbescherming kunnen krijgen.

Het is de bedoeling dat beide onderzoeken binnen een half jaar uitgevoerd zijn.

Er is inmiddels ook een landelijk platform opgericht die zich bezig houdt met de problematiek en is er een stichting in oprichting. De initiatiefnemers geven aan dat het belangrijk is dat elke camping in Nederland zijn eigen bewonersvereniging met volledige rechtsbevoegdheid opricht. Deze verenigingen kunnen zich dan weer aansluiten bij de stichting.

De stichting, het platform en de Facebook pagina zullen gaan opereren onder dezelfde naam, te weten Recreanten Recht.